1. Knowledge base
  2. Domeinnamen & DNS-instellingen
  3. Voorkom dat je domeinnaam geblokkeerd wordt

Voorkom dat je domeinnaam geblokkeerd wordt

ICANN (de organisatie die domeinnamen wereldwijd beheert) verifieert de e-mailadressen die gelinkt zijn aan de bestelling van bepaalde domeinnamen. Heb je jouw e-mailadres niet geverifieerd? Dan wordt je domeinnaam geblokkeerd.

Dit is van toepassing voor domeinnamen met generieke extensies (bv. .com, .net, .org, .info…) en met nieuwe extensies (bv. .gent, .immo, .shop…).
Domeinnamen met klassieke landextensies (bv. .be, .nl, .fr…) zijn vrijgesteld.

IN DIT ARTIKEL

ICANN stuurt een e-mail om jouw e-mailadres te verifiëren

ICANN stuurt een verificatiemail naar het e-mailadres dat werd opgegeven bij de bestelling van de domeinnaam.

Het enige wat je moet doen, is klikken op de link in de mail. Zo weet ICANN zeker dat jouw e-mailadres correct is.

Je krijgt deze e-mail van noreply@european-server.com in 2 situaties: 

  • Nadat je een domeinnaam met generieke of nieuwe extensie geregistreerd of getransfereerd hebt
  • Of als je de gegevens van de eigenaar aanpast (bv. nieuw telefoonnummer of adres) via het controlepaneel.

Geen verificatie = domeinnaam gedeactiveerd

Klik je niet op de link in de e-mail van ICANN, dan is je e-mailadres niet gevalideerd. Je domeinnaam zal na een tijd gedeactiveerd worden tot de verificatie is uitgevoerd.

De domeinnaam toont dan een pagina  waarop staat dat je domeinnaam tijdelijk gedeactiveerd is in afwachting van verificatie.

ICANN gaat zelfs zo ver dat ze alle domeinnamen die gelinkt zijn aan je e-mailadres deactiveren. Het is dus in je eigen belang om de mails van ICANN niet te negeren.

Wat moet je doen om je domeinnaam te heractiveren?

Stap 1: Verifieer je e-mailadres

Als je domeinnaam gedeactiveerd is, moet je jouw e-mailadres verifiëren. Daarvoor moet je klikken op de link uit de e-mail die je ontving van ICANN (noreply@european-server.com).

Heb je zo’n e-mail van ICANN ontvangen? Klik op de link in de e-mail om je e-mailadres te bevestigen.

Vind je de e-mail niet meer terug? Contacteer ons om de e-mail opnieuw te laten verzenden.

Stap 2: geef je nameservers een update

Was je domeinnaam gedeactiveerd? Dan raden we aan om na de verificatie van je e-mailadres ook je nameservers een update te geven omdat die niet automatisch worden terug gezet.

Volg deze stappen in het controlepaneel 

  1. Ga naar “Mijn producten” > “Domeinnamen” > Kies jouw domeinnaam en klik op “Beheer domeinnaam”.
  2. In het menu links kies je voor “Nameservers”.
  3. Klik op “Nameservers opslaan” om de nameservers van voordien weer te activeren.

Nameservers wijzigen

Geüpdatet op 30 juli 2020

Heeft dit artikel jou geholpen?